Zorg voor een ultieme nachtrust met deze tips!

door admin
148 keer bekeken
Zorg voor een ultieme nachtrust met deze tips!

Je kent het wel, je ligt in bed maar kan niet de juiste positie vinden waarin je graag wilt slapen. En zo ben je nog uren bezig voor je gevoel om in slaap te kunnen komen. En wanneer je eenmaal ligt te slapen word je wakker en val je niet meer in slaap. Dit is natuurlijk zeer vervelend en daarvoor hebben we een paar tips uitgezocht die je hierbij kunnen helpen!

Beweging

Als eerste beginnen we met beweging. Het is van belang dat je voldoende beweegt gedurende de dag. Wanneer je minstens 30 minuten per dag intensief beweegt slaap je ook beter. Onder intensief bewegen verstaan we wandelen of fietsen bijvoorbeeld.

Tijden

Je hebt het vast wel eens meegemaakt, je moet eigenlijk gaan slapen maar je pakt toch nog even je telefoon. Dat is natuurlijk niet handig want door je telefoon te gebruiken kom je niet tot rust. Het is goed als je het laatste halfuurtje van de dag je tijd besteed om tot rust te komen. Doe dit doormiddel van een muziekje luisteren, een boek te lezen of te kiezen voor een warm bad. Je kan ook altijd kiezen om niks te doen. Verder is het van belang dat je rond dezelfde tijdstippen per dag naar bed gaat en opstaat. Hierdoor krijg je een vast ritme. Tot slot is het van belang dat je niet uitslaapt na een slechte nacht. Dit is niet goed voor je.

Naar bed

Zoals al eerder vermeld is het niet goed om vlak voor het slapen op je telefoon te gaan. Ga met een leeg hoofd je bed in. Als je een persoon bent die nog ligt te piekeren voor het slapen gaan is het wellicht verstandig om een piekuurtje te houden. Verder is het ook van belang om niet verhongerd in bed te gaan liggen. Aan de andere kant moet je ook zware maaltijden vermijden voor het slapen gaan vermijden. Verder moet je ook niet teveel drinken voor het slapen gaan. Dit zorgt ervoor dat je in de nacht vaker naar de wc moet en dat is natuurlijk niet wat je wilt. Tot slot raden we intensief studeren af aan het einde van de dag. Dit gaat samen met spannende dingen of discussies. De spanningen die je daarmee opbouwt moeten dan eerst weer worden afgebouwd.

Dekbed

Als laatste tip is het van belang dat je een goed dekbed hebt. Een slecht dekbed zorgt ervoor dat je minder lekker slaapt. Zorg dus voor een goede hoeslaken topper!

Vergelijkbare artikelen